دکوراسیون منزل و نقش دکورهای فلزی

دکوراسیون منزل و نقش دکورهای فلزی
دکوراسیون منزل یکی از مواردی است که در هر خانه‌ای به آن توجه زیادی می‌شود و افراد سعی دارند که در منزل خود از بهترین و به‌روزترین دکورهای موجود در بازار را خریداری کرده و خانه خود را زیبا کنند.

امروزه یکی از جدیدترین دکوراسیون‌هایی که ترند شده و زیاد آن را می‌بینیم، متریال‌های فلزی هستند. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا فلزات این‌قدر در دکوراسیون تأثیرگذار هستند و چطور موجب زیبایی منزل و یا هر جای دیگری می‌شوند.

چرا دکور فلزی انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که درخشندگی فلز به همراه خشنی آن می‌تواند حالت کسلی و یکنواختی را از منزل شما دور کرده و روحی تازه به آن ببخشد. از طرفی سبک ارزشمند و خاصی به منزلتان می‌دهد و آن را زیباتر می‌کند.

همچنین این دلایل به همراه قیمت مناسب دکوری‌های فلزی که امروزه باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود، توجه زیادی به آن می‌شود، سبب شدند تا تمایل به خرید این نوع متریال‌های تزئینی افزایش‌یافته و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون منزل بیش‌تر شود؛ از طرفی به دنبال استقبال مردم از این سبک دکوری‌ها، طراحان دکوراسیون داخلی، ایده و طرح‌های مختلفی از وسایل تزئینی و دکوری فلزی را طراحی کرده و توسط تولیدکنندگان روانه بازار کردند.

آن‌ها برای زیبایی بیش‌تر از انواع مختلف فلزات مانند استیل، نقره، برنج، مس و دیگر فلزها استفاده کردند و حتی با ترکیب آن‌ها با دیگر مواد مانند چوب دکوری‌های زیبایی خلق کردند. اما علاوه بر زیبایی، این متریال‌ها مزایایی دیگری مانند افزایش تمیزی، بهداشت و ظرافت فضا را به همراه دارند و استفاده درست و به‌جا از آن‌ها موجب می‌شود که چشم‌ها به سمت نور و رنگ‌های برجسته هدایت شده و سبب افزایش عمق فضا در ذهن حضار شود.

ولی باید به این نکته دقت کنید که چگونه و در کجاها از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال استفاده از فلزات در آشپزخانه، تلفیقی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک بوده و جذابیت فضا را افزایش می‌دهد.

در موارد دیگر، استفاده از فلزات در قفسه و جداکننده‌ها اگر با رعایت اصول کاربرد و توزیع باشد، زیبایی خاصی خواهد داشت. همچنین استفاده از آن‌ها در اکسسوری‌هایی مانند لوسترها، پایه و دسته مبل، آینه، شمعدان، سینی و هر چیز دیگری زمینه‌های متعددی از کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی منزل است.

در ادامه برای اینکه شما انتخاب بهتری در دکوراسیون فلزی داشته باشید توصیه می‌کنیم به نکاتی که گفته می‌شود توجه زیادی کنید و طبق این نکات دکوری خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب لوازم دکوری:

نکته اول: در هنگام استفاده از فلزات در دکوراسیون، به تم رنگی فضایی که قرار است متریال موردنظر استفاده شود دقت کرده و مناسب آن انتخاب کنید. ممکن است هر دکور فلزی که انتخاب می‌کنید با تم فضای شما ترکیب رنگی خوب نداشته باشد و به‌جای زیبایی، چهره فضا را زشت‌تر کند.

نکته دوم: برای اینکه بتوانید فلزات را به بهترین نحو ممکن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، از ترکیب فلزات سردوگرم استفاده کنید تا توازن برقرار شود. برای این کار، مثلاً اگر یک فلز مانند استیل تیره را به‌عنوان فلز اصلی که متناسب با پالت رنگی فضا است انتخاب می‌کنید، از فلزهای نقره‌ای به‌عنوان مکمل استفاده کنید.

نکته سوم: از آینه‌ها همراه دکوری‌های فلزی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. زیرا استفاده از آینه سبب انعکاس عملکرد فلز شده و فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در نهایت با درنظرگرفتن این نکات و مزیت‌های استفاده از فلز در دکوراسیون، می‌توانید هر دکوری فلزی مانند: میز عسلی، آباژور، آینه، تراریوم، استند و کنسول را تهیه کرده و زیبایی منزلتان را چندبرابر کنید.

 

 

 

 

..
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)